mandag 14. mai 2012

Ugrei vind

Etter å ha tatt en titt på gradstokken igår kveld bestemte jeg meg for å la noen av herdingsplantene stå ute på trappa over natten. Det er en del brett, så her sparte jeg litt arbeid tenkte jeg. Våknet opp idag til et lite kaos med planter som har flydd ut av brettene sine, og plantebrett sikkert har blåst helt til nabokommunen. Men egentlig gikk det veldig bra. Ingen tap, bare litt opprydding og planter som måtte få mer jord og nye potter.

Har i kommet i bakleksa med stiklingstaking av sommerblomster, og resultatet er mange utoppede tynne planter. Det ble liksom ikke tid denne helgen heller, men maser på meg selv hver dag. Av det som ble gjort var fuksia Lancashire lad fikk en ampel og vokse i, og noen hengende erteblomster ble plantet imellom. Satser på å få til flere ampler snart, alltid like spent på hvordan de blir :)


Ingen kommentarer: